AĞRI İCRA DAİRESİNİN AÇILIŞI YAPILDI
25.05.2023 tarihinde İcra İşleri Dairesi Başkanı sayın Yusuf ARAPOĞLU’nun katılımı ile İcra Dairelerinin Etkinliğinin Arttırılması Projesi (Faz I) kapsamında yeni icra modeline dönüştürülmesi sonucu Ağrı İcra Dairesinin yeni hizmet binasının açılışı yapıldı.
Açılış konuşmasını yapan Ağrı Cumhuriyet Başsavcısı Mehdi CAN; “Bilindiği üzere özellikle özel hukuk uyuşmazlıklarında en çok başvurulan konulardan biri de İcra İflas Hukukudur. Gelişen hukuki ve ekonomik gelişmeler, bu sistemin hem hukuki hem de teknik ve fiziki olarak değişimini zorunlu kılmaktadır. Bu kapsamda Adalet Bakanlığınca, icra dairelerinin etkinliğinin artırılmasına yönelik olarak, icra dairelerinin yeniden yapılandırılma çalışmaları başlatılmıştır. Bu çalışmalar kapsamında Ağrı İcra Dairesi de, İcra İşleri Dairesi Başkanlığınca bahsedilen fiziki ve teknik gerekliliklere uygun olarak yeniden yapılandırılmıştır. Bu gün de yeni icra dairemizin açılışı için bir araya gelmiş bulunmaktayız. Bu vesile ile Ağrı ilinde yeni icra dairesinin modeli ve kalite yönetim sistemi anlayışı doğrultusunda revize edilen icra dairemizin açılışına hayırlı olmasını diler, katılımınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.” dedi.
İcra İşleri Dairesi Başkanı sayın Yusuf ARAPOĞLU yapmış olduğu konuşmasında; “Sözlerime başlamadan önce öncelikle sizleri en içten duygularımla, sevgi ile saygıyla ve muhabbetle selamlıyor, özellikle Adalet Bakanımız sayın Bekir Bozdağ’ın ve yine Bakan Yardımcımız sayın Hasan Yılmaz’ın selamlarını ve saygılarını iletmek istiyorum.
Bugün burada Ağrı Adliyesinde Avrupa Birliği Eşleştirme Projesi kapsamında, Faz 1 kapsamında yeni modelde icra dairesi olan 72. İcra Dairemizi burada açıyoruz, bu açılış nedeniyle özellikle büyük bir mutluluk içerisinde olduğumu ve onur duyduğumu belirtmek istiyorum. Öncelikle bu projeye emek veren başından sonuna kadar çalışan gayret eden özveri ile özellikle ifade etmek istiyorum, herkese ayrı ayrı şükranlarımı sunuyorum. Sizlerin sayesinde hızlı ve etkili bir şekilde tamamlanan bu icra dairesi vatandaşlarımıza daha iyi hizmet sunmak adına önemli bir hizmeti oluşturmaktadır.
Değerli konuklar, İcra İşleri Dairesi Başkanlığı olarak bizim asıl amacımız, hedefimiz; hukuki süreçlerin hızlı ve etkili bir biçimde oluşmasında katkıda bulunmaktadır. Bu bağlamda yeni modele dönüştürdüğümüz icra dairesi ile hizmetlerimizi daha kapsamlı ve etkili bir şekilde oluşturarak hem vatandaşlarımızın daha iyi hizmet almasını sağlamak, hem de özellikle meslektaşlarımız olan avukatların daha iyi hizmet almasına fayda sağlamaktadır. Bununla birlikte yine teknolojinin getirdiği yenilikleri de birliğimize dâhil ederek işlemlerin daha hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlamayı amaçlıyoruz. Yeni modelde icra dairesinde birden fazla icra dairesi olmuyor. Sadece tek icra dairesi ve bunun altında altı tane alt uzmanlık büroları, birimleri bulunmamaktadır. Satış Bürosu gibi, Mali İşlemler Bürosu gibi esas bürosu gibi.
Bu vesile ile birkaç projemizden bahsetmek istiyoruz İcra İşleri Dairesi Başkanlığı olarak, özellikle tarama ve fiziki alanlardan bahsetmek istiyorum; Avrupa birliği eşleşme projesi kapsamında Türkiye’deki tüm icra dairelerinde bulunan dosyaları sırası ile şu anda tarıyoruz. UYAP sistemine aktarıyoruz. Böylelikle fiziki dosyalar tamamen sonlandırılmaktadır. Böylelikle hem eşleşme projesi kapsamında faz 1 ve faz 2 uygulamalarını gerçekleştiriyoruz hem de iş sahiplerinin yani hem vatandaşların, hem de avukatlarımızın UYAP üzerinden işlem yapabilme imkanı getiriyoruz.
Tabi burada özellikle ifade etmeden geçemeyeceğim, malumunuz olduğu üzere burada belki başka yerde çalışan personelimiz bulunuyor. İcra daireleri hep böyle eski yerlerde, bodrum katlarında faaliyette bulunuyordu bugüne kadar. Ama artık şu anda Ağrı’da görüldüğü üzere, başka yerlerde de örnekleri var çok daha iyi fiziki koşullarda hatta özel ofis olarak söyleyebileceğimiz yerlerde faaliyette bulunuyor. Bu şekilde daha iyi hizmet verebilme imkanı hem de personellerimizin de daha eşit şartlarda bu hizmeti yerine getirebilme imkanını doğuruyoruz.
Yine son dönemde icra daire başkanlıkları kurduk bazı mahallerde, ondört mahalde bu kurulan mahallerde icra dairelerini yüzbin ve üzeri iş geldiğini ifade edebilirim. Şu anda ondört mahalde kuruldu. İnşallah önümüzdeki süreçte Diyarbakır’ı faaliyete geçirmeyi hedefliyoruz onbeşinci olarak. İcra Daireleri Başkanlığının en önemli hususu tabi ki icra dairelerinin etkinlik ve verimliliğini artırmak. Personelin motivasyonunu daha iyi hale getirmek ve doğrudan personelle özellikle ilgilenmelerini sağlamaktır.
Yine en önemli projelerimizden biri elektronik satıştan bahsetmek istiyorum. Artık Türkiye de icra dairelerinde mezat sorunları sona erdi. Artık tellal da yok mezat salonu da yok. Bu çerçevede 02/01/2023 tarihi itibariyle tüm Türkiye’de uygulamaya başladık. Elektronik satışın avantajı nedir sorarsanız; özellikle mafyanın beli kırıldı. Mezat sorunları sona erdi ve şu anda daha önceki uygulamalara baktığımızda fiziki satış döneminde icra dairelerinde örnek verecek olursak yüz satışın seksenikisi muhammen bedelin altında satılıyordu. Ama şu anda yüz satışın yaklaşık yetmişi muhammen bedelin üzerinden satılmaktadır. Borçlu borcundan kurtuldu. Alacaklı da en üst seviyeden alacağına kavuştu. Devlet de doğal olarak bundan belli bir oranda daha yüksek harç alma imkânına kavuştu ve en önemlisi tabii ki burada yargıya olan güven arttı.
İcra İşleri Dairesi Başkanlığı olarak hukukun üstünlüğü ve adaletin tecellisi için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. Unutmayalım ki Adalet Mülkün Temelidir, yani devletin temelidir. Biz de bu temelli güçlendirmek için daha iyi nasıl hale getirebiliriz, bayrağı nasıl daha da ötelere taşıyabiliriz bunun telaşını yaşıyoruz. Burada bilhassa icra dairelerinde vefakâr, cefakâr, özverili ve güleryüzle çalışan icra müdürlerimize, icra müdür yardımcılarımıza, icra kâtiplerimize çok çok teşekkür ediyorum, bilhassa icra dairesi faaliyete geçirilmesinde emeği geçenlere ayrıca teşekkür ediyorum. Yine Ağrı İcra Dairesinin faaliyete geçilmesi aşamasında Sayın Başsavcıma, şu anda burada değil ama komisyon başkanımıza, komisyon başkanı vekilimize, mahkeme başkanlarımıza, adliyemizin değerli hakim ve savcılarına, bütün çalışma arkadaşlarıma ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum. Yeni faaliyete geçirdiğimiz bu dairenin ülkemize, milletimize, teşkilatımıza fayda sağlamasını ve hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Allah’tan diliyorum, hayırlı uğurlu olsun.” dedi.
Programa İcra İşleri Dairesi Daire Başkanı Ahmet PINAR, Adalet Komisyonu Başkan Vekili Hakim Adnan İLDENİZ, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanları Selda ÇİFTÇİ ve Serap BACAK, Ağrı Cumhuriyet Savcıları, Ağrı Hakimleri, İcra İşleri Dairesi Başkanlığı Tetkik Hakimi Ekrem UZUN, Şube Müdürü Semra ÜSTÜNDAĞ ve Ağrı İcra Dairesi personelleri katıldı.
Yavuz Mahallesi Erzurum Bulvarı No:16 Pk.04100 Merkez / AĞRI
Tel : 0(472) 215 15 86 - 0 (472 ) 215 17 49 - 0 (472) 215 13 70
Fax : 0(472) 215 30 15
agricbsadalet.gov.tr